خدمات فنی مهارت 09191913013 - 86083866

انجام کلیه کارهای تاسیساتی و کلیه خدمات لوله کشی اعم از نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و تعمیر تاسیسات ساختمان

تعمیر دیوار نم دار | بازسازی دیوار نم دار

تعمیر دیوار نم دار | بازسازی دیوار نم دار

رطوبت و نم دیوار به دلایل مختلفی می تواند رخ بدهد از جمله : 

  1. سوراخ بودن ایزوگام پشت بام که اگر باعث نم زدگی باشد پس نسبت به رفع آن اقدام نمایید.
  2. خشک نشدن کامل گچ ساختمان که با باز کردن پنجره ها و گذاشتن اجاق گاز داخل خانه یا هیتر برقی نسبت به خشک کردن گچ اقدام نمایید.
  3. ترکیدگی لوله آب داخل ساختمان می تواند عاملی بر نم زدگی باشد پس لوله آب را تعمیر نمایید و سپس با آوردن گچ کار نسبت به گچ کردن دیوار اقدام نمایید.
  4. آب بند پشت بام، ترکیدگی لوله، باران و خیلی از موارد دیگر وجود دارند که باعث نم و رطوبت در دیوارها می گردد.

حتما در نظر داشته باشید که منشا نشتی لوله و یا جایی که باعث نم دار شدن دیوار شده است را پیدا نموده و جهت رفع مشکل اقدام نمود.

بازسازی و تعمیر دیوار نم دار

برای ترمیم ترک دیوار گچی باید ابتدا نوع ترک به صورت بسیار دقیق مشخص گردد، انواع محتلفی از ترک دیوار گچی وجود دارد که با تشخیص نوع آن شما می توانید با روش خاصی که برای هر نوع وجود دارد آن را برطرف نمایید.
در این جا قصد داریم ترک عمیق دیوار گچی را تعمیر بکنیم، ابتدا باید با استفاده از یک کاتر تیز حدود 15 تا 30 سانتیمتر از اطراف ترک را برش بدهیم. به صورت کاملا تمیز و یکدست رنگ دیوار و سپس گچ پشت رنگ را با استفاده از کاتر تیزی که در اختیار دارید از بین ببرید و کاملا جای آن را تمیز بنمایید.

بعد از خالی کردن مکان ترک خورده، آنرا باید با استفاده از ترکیبات گچی جدید پر بنماییم. برای درست کردن ترکیب گچی جدید ابتدا آب را درون ظرف قرار می دهیم و سپس گچ را داخل آب می ریزیم و با آب ترکیب می نماییم، به یاد داشته باشید که ترکیب آب و گچ بعد از مدتی سفت می گردد و غیر قابل استفاده خواهد شد. بنابراین سریعا جای ترک دیوار گچی را که با استفاده از برش کاتر خالی کرده ایم، با استفاده از ترکیب آب و گچ که آماده کردیم پر می نماییم و هنگام پر نمودن کمی آن را نگه می داریم تا مقداری سفت گردد.

با استفاده از کمچه بنایی مکان ترک دیوار گچی را که با ترکیب آب و گچ پر شده بود را به صورت صیغلی و صاف در بیاورید و تمامی چین و چروک های موجود بر روی دیوار به جای مانده است را کاملا صاف و یکدست بنمایید. در نهایت نوبت به رنگ کردن دیوار می رسد، که در ادامه توضیحاتی در مورد آن خواهید یافت.


 

به دلایل مختلفی ازجمله رنگ‌آمیزی غیر استاندارد، رطوبت، کیفیت نامناسب مصالح و … دیوارهای قدیمی نیاز به ترمیم و تعمیر پیدا می‌کنند. یکی از مشکلات رایج دیوارها، پوسته ‌پوسته شدن آن‌ها می باشد که در ادامه روش برطرف کردن این مشکل را  هم خواهیم گفت.

دیوارهای قدیمی معمولاً در طول زمان چندین بار رنگ ‌آمیزی می‌شوند که همین امر سبب ایجاد لایه‌های رنگ بر روی یکدیگر می شود. رطوبت و گذر زمان به ‌مرور باعث جدا شدن این لایه‌ها و ایجاد ترک و شکاف در دیوار خواهد شد و به‌اصطلاح دیوار را پوسته‌ پوسته می‌کند. در این هنگام ظاهر ناخوشایندی در دیوار به وجود می‌آید که برای تعمیر آن راهی جز جداسازی این پو‌سته‌ها از دیوار نیست. نگران نباشید کار خیلی سختی پیش رو ندارید و باید بدانید که این تعمیرات کمک می نماید هم زیبایی ساختمان و هم ارزش آن حفظ بشود. شما برای برطرف کردن این مشکل سه مرحله کلی را می‌بایست انجام بدهید.

  1. گام اول شامل پاک کردن رنگ‌های پوسته ‌پوسته‌ شده و قسمت‌های آسیب‌دیده از روی دیوار می‌شود.
  2. در مرحله دوم باید این قسمت‌های به‌اصطلاح خالی‌شده را پر نمایید.
  3. در انتها نیز بتونه و پوشش دیوار یا همان رنگ را می‌زنید.

توجه داشته باشید که نتیجه نهایی به میزان دقت و مهارت شما بستگی دارد و سعی کنید با حوصله این کار را به پایان برسانید. 

بهترین پوشش برای دیوارهای نم دار

اگر دیوار خانه شما مقدار زیادی نم داده باشد، شما از برچسب های کاشی و سرامیک نمی توانید استفاده نمایید، چرا که چسب موجود در پشت برچسب ها در اثر وجود داشتن نم نمی تواند بدرستی عمل نماید و در حقیقت اصلا به دیوار نمی چسبد.

در صورتی که دیوار خانه شما نم زیادی داشته باشد البته نه خیلی زیاد بهترین گزینه برای پوشش ضد رطوبت دیوار استفاده از پنل های پی وی سی می باشد و همینطور می توانید از دیوار پوش فوم سه بعدی نیز استفاده نمایید که بسیار زیبا هستند.

پوشش دیوار نم دار با استفاده از دیوارپوش فوم سه بعدی

دیوارپوش های فوم سه بعدی نوین خانه بسیار با کیفیت و زیبا هستند. علاوه بر این ها بسیار قیمت مناسبی دارند بنابر این شما می توانید با صرف هزینه بسیار کمی علاوه بر اینکه دیوار نم دار خود را بپوشانید، حتی می توانید دیوار خود را از قبل نیز زیبا تر نمایید و همه را حیرت زده کنید.

پوشاندن دیوار نم زده با استفاده از برچسب کاشی

در این بند به توضیح یکی از کاربردی ترین روش های پوشش برای دیوارهای نم دار خواهیم پرداخت. ارزان ترین روش و بهترین روش برای پوشاندن دیوار نم زده استفاده از برچسب دیوار یا استیکر می باشد. البته روش های زیادی مانند این روش وجود دارد که کمی گرانتر از این روش است مانند پوشش دیوار پلیمری گچی و …

روش های دیگر علاوه بر اینکه گرانتر می باشند، نیاز به نصاب دارند اما برچسب کاشی و سرامیک یا برچسب دیوار هم ارزانتر می باشد و هم اینکه بسیار آسان نصب می شوند. اصلا نصابی برای این کار وجود ندارد و شما خود باید این کار را انجام دهید.

لینکها مرتبط :