خدمات فنی مهارت 09191913013 - 86083866

انجام کلیه کارهای تاسیساتی و کلیه خدمات لوله کشی اعم از نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و تعمیر تاسیسات ساختمان

رفع نم دیوار بدون تخریب

رفع نم دیوار بدون تخریب

در حالت عادی نباید در هیچ بخشی از ساختمان نم و رطوبت دیده بشود. در اغلب موارد با بالا رفتن سن ساختمان و وجود خرابی در سیستم لوله کشی، نم و رطوبت در ساختمان مشاهده می شود اما بسیاری از ساختمان های نوساز و جدید هم با این مشکل روبرو می باشند. بیشترین دلایل وجود نم در ساختمان ها و بنا عبارت اند از :

نشتی لوله های فاضلاب

نشتی لوله های فاضلاب شامل لوله های سرویس حمام و لوله های توالت و ... می باشد. این لوله ها کم کم دچار مشکل خوردگی، پوسیدگی و ... می شوند و باعث بوجود آمدن نم در حمام و توالت می شود. نم سرویس های بهداشتی برای طبقات زیر مشکلاتی ایجاد می نماید و این در حالی است که شاید اصلا داخل ساختمان هیچ ردی از نم مشاهده نشود. لوله های فاضلاب تنها در حمام و توالت نصب نشده اند، آشپزخانه منازل هم دارای لوله های فاضلاب سینک ظرفشویی، ماشین لباسشویی و فاضلاب ماشین ظرفشویی می باشد. برای رفع نم در حمام و توالت و تعویض لوله های فاضلاب، لازم می باشد تا لوله های فاضلاب به طور کامل تشخیص و عیب یابی شود که این کار با دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله به خوبی صورت می پذیر و سپس اقدام به تعویض و یا ترمیم لوله های آسیب دیده کرد.

آسیب به ایزوگام پشت بام

پشت بام بناها سطحی می باشد که در معرض تغییرات دمای هوای بیرون از ساختمان قرار می گیرد. لازم می باشد تا قبل از شروع بارندگی سقف و پشت بام ساختمان یا بناها به طور کامل بررسی بشود و در صورت نیاز نسبت به ترمیم آن اقدام بشود. رفع نم و رطوبت پشت بام جهت جلوگیری از نم سقف واحد زیرین الزامی می باشد. چنانچه از قبل پوشش پشت بام ترمیم نشود خسارات زیادی به سقف منازل و طبقات آخر آپارتمان وارد می کند. در این صورت هزینه تعمیر سقف هم به مبلغ رفع نم و رطوبت پشت بام افزوده می شود.

علت اصلی نم پشت بام ها یکی از این 3 مورد می باشد :

1- شیب بندی و اجرای پشت بام

  با توجه به تنوع آب و هوایی در کشور از متریال متفاوتی برای ساخت پشت بام استفاده می شود. سقف بام های تهران اغلب موزائیک، سنگ فرش یا ایزوگام است. این لایه بر روی یک لایه ملات سیمان با قطر حداقل 5 سانتیمتر کار می شود. به مرور زمان این لایه نشست می کند و درزها و شکاف هایی در بام به وجود می آید. باز بودن بندکشی موزاییک و نشست ملات سقف علت اصلی نفوذ آب باران به طبقات زیرین است. در صورت عدم ترمیم این بخش، نم و رطوبت در سقف یا حتی دیوارها دیده می شود.

2- عایق کاری پشت بام

عایق کاری با قیر یا دیگر مواد روی ملات پشت بام کار می شود. اجرای عایق کاری با در نظر گرفتن شیب پشت بام و ضریب نفوذ انجام می پذیرد. آسیب به لایه عایق یکی از اصلی ترین مواردی است که موجب نفوذ آب باران به داخل ساختمان می گردد. جدا شدن لایه عایق کاری پشت بام راه ورود آب به سقف را باز می نماید. در این صورت امکان تبله کردن، باز شدن و حتی ریزش سقف بوجود می آید. قبل از اینکه مشکل جدی بشود نسبت به تعویض ایزوگام، قیرگونی و یا آسفالت پشت بام اقدام نمود.

3- سیستم لوله کشی فاضلاب و لوله های پشت بام

در همه پشت بام ها خروجی هایی برای آب باران و برف نصب شده است. برای رفع نم و رطوبت پشت بام لازم می باشد تا تجهیزات کولر آبی و داکت ها، هواکش های آشپزخانه و سرویس ها، لوله های چاه ساختمان و خروجی های فاضلاب بررسی گردد. لوله های کار شده در پشت بام از جنس چدن یا لوله پلیکا می باشند و در معرض آسیب قرار دارند. گاهی با یک چسب کاری ساده در محل اصالات لوله ها می توان جلوی نشت آب را گرفت.

رفع نم دیوار بدون تخریب

با توسعه نانو تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی هم تحول بسیار زیادی رخ داده است. فناوری های جدید در ساخت و ساز بنا هم ورود پیدا کرده اند و موجب سهولت ساخت و تعمیرات شده است. رفع نم با نانو و رنگ های نانو عایق رطوبتی از پر کاربردترین استفاده های فناوری های پیشرفته در ساختمان سازی می باشند. عایق های رطوبتی نانو می توانند در زیر سطح های مولکولی نفوذ کرده و با مواد دیگر ترکیب بشوند. عایق رطوبتی نانو هیچ لایه ای روی سطوح ایجاد نمی کند و خود جزئی از سازه می شود. رنگ های نانو برای پوشش نم دیوار، عایق های رطوبتی نانو در سرویس های بهداشتی و سقف هیچگونه آسیبی به محیط زیست نمی رسانند.

ویژگی های عایق رطوبتی نانو رنگ ها

  • سرعت در اجرا
  • سازگار با محیط زیست
  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر تغییرات دما
  • غیر قابل اشتعال و غیر سمی
  • عدم نیاز به تخریب عایق کاری قبلی
  • ضد باکتری و مقاوم در برابر رطوبت
  • سهولت اجرا با غلتک، قلمو و پیستوله
  • مقاوم در برابر مواد شوینده شیمیایی
  • قدرت چسبندگی بالا بر روی سطوح زیرین

جهت مشاوره در ارتباط با رفع نم و رطوبت دیوارها، کف ساختمان و یا پشت بام به روش های مختلف می توانید با کارشناسان شرکت خدمات مهارت تماس گرفته و راه حلی مناسب جهت رفع مشکل ساختمانتان اتخاذ نمایید.

جهت تشخیص رفع نم و رطوبت ساختمان و بناها  با شماره  09191913013 تماس بگیرید.