خدمات فنی مهارت 09191913013 - 86083866

انجام کلیه کارهای تاسیساتی و کلیه خدمات لوله کشی اعم از نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و تعمیر تاسیسات ساختمان

تشخیص شکستگی لوله با دستگاه

تشخیص شکستگی لوله با دستگاه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاهای تشخیص شکستگی لوله توان آن را دارند که با استفاده از گیرنده هایی که روی سطوح مختلف قرار داده می شوند محل ترکیدگی لوله یا شکستگی لوله را تشخیص بدهند. دستگاههای نشت یاب نیز می تواند بدون کندن نقاط مختلف و محل های عبور لوله ها، محل دقیق ترکیدگی لوله و یا شکستگی لوله را تشخیص بدهند و کار عیب یابی را تسریع بخشد. این دستگاه باعث کاهش هزینه عیب یابی شده به طوریکه نیازی به کندن نقاط مختلف جهت یافتن محل دقیق نشتی نبوده و بازسازی مجدد محل کنده شده را به حداقل می رساند. لوله های شکسته مشکلات بسیاری را برای صاحبان خانه به وجود می آورند. خوشبختانه می توان این لوله ها را تعمیر نمود و مشکل آنها را از بین برد. با استفاده از ابزارهای تعمیر مناسب، مهارت ها و آگاهی از بخش های مختلف منزل، می توانید این کار را به درستی انجام بدهید.

  1. چگونه می توان فهمید که لوله آسیب دیده است یا نه.
  2. چگونه می توان لوله شکسته را تعمیر کرد؟
  3. چه خطوطی از لوله دچار شکستگی می شوند؟

1- چگونه می توان فهمید که لوله آسیب دیده است یا نه.

نشانه های آسیب دیدگی یک لوله می توانند در یک نقطه یا در همه قسمت های لوله بدون آشکار شدن و بروز کردن باشد یا اینکه با علائم مشخصی همراه باشد. با توجه به محل آسیب و اندازه آسیب لوله، علائم ترک خوردگی و آسیب مشخص می شوند. سیلاب و نشت آب فراوان آشکار ترین نشانه آسیب دیدگی لوله می باشد. اگر متوجه شوید که آب در کف زمین جاری است و یا اینکه دیوارها رطوبت گرفته اند باید بدانید که یک نشتی یا شکستگی بزرگی اتفاق افتاده است. حباب های موجود در محل نشت می تواند یکی از دیگر علائم رطوبت فراوان و نشت بسیار زیاد آب باشد.

لکه های چمن سبز : اگر یک لوله خارج از منزل و در اطراف حیاط دچار شکستگی شده باشد، آب در محیط بیرونی و بر روی چمن های اطراف لوله جاری می شود. اگر لکه های این چنینی بسیاری در محیط مشاهده شود احتمالا خط اصلی لوله دچار آسیب شده است. در هر صورت بهتر است بلافاصله با یک لوله کش ماهر تماس بگیرید و اگر دانش و ابزار لازم را دارید، ابتدا مشکل را حل نمایید. علت اصلی انفجار لوله ها، آب و هوای بسیار سرد می باشد. سرمای زیاد باعث می شود آب داخل لوله ها به مرحله یخ زدگی برسد. هنگامی که فشار دمای سرد بیش از حد افزایش پیدا کند، لوله دچار شکستگی و آسیب دیدگی می شود. این اتفاق زمانی می افتد که دما به -6 درجه سانتی گراد برسد.

2- چگونه می توان لوله شکسته را تعمیر کرد؟

هنگامی که انجماد در لوله ها اتفاق می افتد لزوما به نقطه ای که در آن شکل گرفته است آسیب نمی زند. گاهی اوقات یخ زدگی باعث آسیب به کل جریان خط لوله می شود و فشار فراوانی را به لوله ها وارد می نماید. به دلیل این اهمیت آسیب دیدگی لوله ها بسیار مهم است که مکان دقیق شکستگی مشخص شود علائم آلودگی آب را بررسی نمایید. به بررسی دیوارهای کف، سقف، زیر زمین و نقاطی که احتمال آسیب می دهید بپردازید. بررسی لوله های زیر زمینی که در معرض خوردگی و آسیب دیدگی هستند و یا رطوبت کافی را جذب نموده اند در اولویت قرار دارند. گاهی نیز رطوبت موجود و آسیب دیدگی می تواند مربوط به لوله هایی باشد که در پشت دیوار قرار دارند. گاهی بوی نامطبوع فاضلاب نه تنها نشان از شکستگی یک لوله معمولی دارد بلکه نشانگر نشت لوله فاضلاب می باشد که خرابی بیشتری نسبت به نشت معمولی دارد. در این صورت باید با یک لوله کش و شرکت خدماتی ماهر و حرفه ای تماس بگیرید تا با استفاده از ابزار و تجهیزات مشخص با این مورد مقابله کنند، چرا که این نشت می تواند موجب جریان و انفجار گازهای سمی شود.

جهت مشاوره درباره شکستگی لوله ، پیدا کردن محل شکستگی لوله و ارتباط با شرکت مهارت با شماره  09191913013 تماس بگیرید.

3- چه خطوطی از لوله دچار شکستگی می شوند؟

علت اصلی انفجار لوله ها، آب و هوای بسیار سرد می باشد. سرمای زیاد باعث می شود آب داخل لوله ها به مرحله یخ زدگی برسد. هنگامی که فشار دمای سرد بیش از حد افزایش پیدا کند، لوله دچار شکستگی و آسیب می شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که دما به -6 درجه سانتی گراد برسد.

تعمیر ترکیدگی لوله با استفاده از ماسوره فلنجی

بعد از تشخیص آسیب دیدگی خط لوله و یا تشخیص ترکیدگی لوله باید اندازه و نسبت ابعاد خط لوله را مشخص کرد. فلنج و رینگ پشتیبان را با استفاده از اندازه مناسب انتخاب کرده و برای انجام تعمیرات لوله کشی به کار می رود. لوله آسیب دیده را از سیستم لوله کشی ببرید و مطمئن باشید که طول برداشته شده برای نصب ماسوره فلنجی کافی است. سر فلنج ها را به لوله اصلی خط و لوله جایگزین را به روش مناسب جوش دهید و سپس لوله جایگزین را در لوله آسیب دیده قرار دهید.

تعمیر با استفاده از اتصالات مکانیکی

در بعضی از موارد آسیب دیدگی جزیی است ولی به شدت لوله را درگیر نموده است. ابتدا باید جریان آب را قطع نمود. بخشی از لوله را بریده و یک لوله کوپلینگ یا متصل کننده به سر لوله وصل نمود. بعضی از این کوپلینگ ها خود مهار کننده هستند و بعضی نیستند. برخی از آن ها نیاز به استفاده از یک لایه فلزی از جنس فولاد ضد زنگ در درون لوله پلی اتیلن قرار می گیرند. از اتصالات مکانیکی فشاری مخصوص لوله های پلی اتیلن یا تیوب ها در تعمیر و آسیب دیدگی این نوع لوله ها استفاده می گردد. برای اجرای کار تعمیر لوله پلی اتیلن جریان آب در داخل لوله را با یک ابزار فشارنده متوقف نمایید و جای آسیب دیده را مشخص نمایید. در صورتی که آسیب دیدگی ، بریدگی ، یا سوراخ شدگی کوچک باشد می توان لوله را در محل آسیب دیدگی برش داد و اتصال فشاری را میان دو سر لوله نصب نمود. همان طور که در لوله های بزرگتر می دانیم. برای استفاده از این روش باید به مقدار خاصی از لوله را بیرون آورده تا بشود لوله را خم کرد و نصب کوپلینگ (متصل کننده) را انجام داد. در صورتی که آسیب دیدگی گسترده باشد تکه ای از لوله بریده شده و با یک تکه لوله و دو اتصال فشاری جایگزین می شود.

دلیل سوراخ شدن و شکستگی لوله فاضلاب

این موضوع که بیشتر لوله‌های فاضلاب از گذشتن از آبگرم سوراخ دچار نشتی می شوند (به دلیل گرم شدن چسب اتصالات) واقعیتی است که باید در نظر گرفته بشود. سرعت انجام واکنش‌های شیمیایی در آب گرم بیش از آب سرد می باشد. این امر باعث افزایش سرعت واکنش‌های شیمیایی شده و همچنین سرعت روند خوردگی را در لوله‌های فاضلاب چدنی افزایش می‌دهد. اجسام نوک تیز در لوله پلیکا می تواند به لوله آسیب وارد کنند. اگر بستری که لوله فاضلاب قرار گرفته باشد زبر و خشن باشد، لوله پلیکا به راحتی می تواند آسیب ببیند. بستر زیرین لوله پلیکا و لوله فاضلاب معمولا ماسه نرم ریخته می شود تا بر اثر وزن خاک انباشته شده روی خود کمتر آسیب ببیند. همچنین حضور مواد خورنده ای مثل اسید نیز موجب نازک شدن دیواره خارجی لوله فاضلاب و در نتجه به مرور زمان موجب سوراخ شدن لوله میشود. حتی ممکن است یک خطای سهوی مانند دریل کاری دیوار موجب سوراخ شدن لوله فاضلاب شود.