خدمات فنی مهارت 09191913013 - 86083866

انجام کلیه کارهای تاسیساتی و کلیه خدمات لوله کشی اعم از نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و تعمیر تاسیسات ساختمان

لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن فاضلابی

یکی از مشکلات امروزه زیست محیطی انسان دفع فاضلاب می باشد که بتواند فاضلاب را به یک نحوی از محل زندگی خود انتقال دهد و از روش های مختلف به دفع آن بپردازد و  امروزه از راه های مختلف این انتقال انجام می شود و دلیل خورندگی و از بین رفتن لوله ها به علت وجود گازهای مختلف و باکتری های ناشی از فاضلاب احتیاج به کار مهندسی می باشد.

فاضلاب ها کلا به سه نوع تقسیم می گردد.

  1. فاضلابی که سطحی می باشد و آبی که از بارش باران و برف همراه با زباله و ضایعات بوجود می آید و در معابر و خیابان ها باعث آلودگی می گردد.
  2. انواع فاضلاب صنعتی آبی که از کارخانجات و پساب بوجود می آیند بسته به نوع تولید کارخانه فاضلاب صنعتی است.
  3. فاضلاب خانگی تشکیل شده از آب ناشی از توالت ، حمام، ظرفشویی.

 دلایل استفاده زیاد از لوله های پلی اتیلن فاضلابی در سالهای اخیر

  • عملکرد لوله پلی اتیلن نسبت به لوله های سنتی که قبلا استفاده می کردند. مانند : لوله چدنی و پی وی سی
  • نصب آسان و سریع و همچنان اقتصادی بودن لوله پلی اتیلن فاضلابی نسبت به لوله های دیگر
  •  سابقه زیاد استفاده از پلی اتیلن بوسیله مهندسان در سراسر دنیا این محصول را منحصر به فرد کرده است.

سایزها و ابعاد لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن فاضلابی 4 بار با فشار کاری 4 اتمسفر از سایز 50 میلی متر تا 400 میلی متر تنها به شکل شاخه های 6 متری و 12 متری (بنا یه سفارش) با مواد PE80 و ضریب ایمنی SF=1/25 تولید می گردد.

از لوله های پلی اتیلن فاضلابی سایز 50 الی 160 میلی متر تنها در فاضلاب درون ساختمانها استفاده می گردد. از سایز بالاتر از 160 میلی متر برای فاضلاب شهری ، کانال آب ، و انتقال آب باران استفاده می کنند.

این لوله از سایز 50 الی 160 میلی متر همراه با اتصالات جوشی فاضلابی پلی اتیلن با فشار کاری یکسان (4بار) قابل استفاده است.

نکته : هیچگاه فشار فاضلاب خانگی بیشتر از 4 اتمسفر نمی شود. بنابراین لزومی به استفاده از لوله پلی اتیلن با فشار بالاتر در ساختمان ها نمی باشد.

باید توجه نمود هرچه فشار (اتمسفر) لوله زیادتر شود ضخامت لوله هم بیشتر می گردد. در نتیجه دهانه داخلی لوله کوچکتر می شود و با کوچک شدن دهانه لوله ،فاضلاب دچار افت دبی (DB) می گردد. 

کاربرد لوله های پلی اتیلن فاضلابی

لوله های پلی اتیلن فاضلابی از جنس مواد پلیمری است و جز لوله های پلاستیکی طبقه بندی می گردد. این لوله ها دارای کاربرد گسترده ای است و برای انتقال و جمع اوری فاضلابها و پساب های صنعتی تولید شده اند. از این لوله ها برای فاضلاب های شهری و روستائی، فاضلاب های صنعتی، جمع اوری آب های سطحی، شبکه های زهکشی به طور گسترده استفاده می نمایند. این لوله ها در سایز، وزن و ضخامت های مختلف تولید شده و بر حسب سایز از 16 تا 2000 میلی متر موجود می باشند. این لوله ها در انواع تک جداره، دو جداره یا کاروگیت به صورت کوپلر دار و اسپیرال موجود است. این لوله ها تحمل بارهای مختلف تا 6 بار را داشته و برای بار های بیشتر نیز قابل تولید می باشد.

مزایای لوله پلی اتیلن فاضلابی

کشیدن فاضلاب یکی از کارهای هزینه بر و نسبتا دشوار است که اگر در طی مراحل این کار از لوله های سبک با قیمت مناسب استفاده بشود، هزینه و سختی کار کاهش پیدا می کند. علاوه بر کاهش هزینه و سختی کار، دوام عمر لوله ها نیز دارای اهمیت ویژه ای است، چرا که اگر از لوله های سبک و قیمت پایین اما بی کیفیت استفاده شود، پس از مدتی لوله ها نشت داده و یا بر اثر فشارهای مکانیکی از بین رفته و مجبور به کشیدن مجدد فاضلابها هستیم. لوله های پلی اتیلن با سابقه ی درخشانی که دارند و طی سالیان امتحان شده اند جز بهترین نوع لوله ها می باشد و دوام عمر بالایی در کنار سبکی وزن و حمل و نصب راحت دارند. مقاومت شمیایی و مکانیکی بالا، عدم نشتی، داشتن اتصالات ایمن، عدم گرفتن رسوب و لجن، جریان راحت سیالات درون لوله از مزایای مهم این لوله ها می باشند.

قیمت لوله های پلی اتیلن فاضلابی

قیمت این نوع لوله ها با توجه به قیمت مواد اولیه که توسط پتروشیمی ها تولید می گردد تعیین می شود. این لوله ها به صورت وارداتی و تولید داخلی در بازار موجود است که عوامل موثر زیادی در تعیین قیمت آنها دخیل هست. کیفیت و برند، شهرت کارخانه تولید کننده، درجه ی استاندارد ملی و بین المللی، داشتن ایزو، داشتن بیمه نامه و ضمانت نامه، داشتن شناسنامه ی محصول، نشان استاندارد و کیفیت کالا، کیفیت متریال و مواد به کار رفته از جمله موارد تعیین کننده ی قیمت می باشند.

سایز و ضخامت لوله پلی اتیلن فاضلابی

  1. 50-4A ضخامت 2
  2. 63-4A ضخامت 2/9
  3. 75-4A ضخامت 2/9
  4. 90-4A ضخامت 3/5
  5. 100-4A ضخامت 4/2
  6. 125-4A ضخامت 4/8
  7. 160-4A ضخامت 6/2