خدمات فنی مهارت 09191913013 - 86083866

انجام کلیه کارهای تاسیساتی و کلیه خدمات لوله کشی اعم از نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و تعمیر تاسیسات ساختمان

تعمیر و نگهداری موتور خانه

تعمیر و نگهداری موتور خانه

نگهداری موتورخانه که به صورت ماهانه انجام می پذیرد، این سیستم مهم تامین گرمای ساختمان را از هر نوع مشکل جدی حفظ می نماید. به جرات می توان گفت که هیچ بخشی از تاسیسات ساختمان به اندازه موتورخانه نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد.تعمیر و نگهداری موتورخانه و تاسیسات آن باعث می گردد که هزینه تعمیرات موتور خانه به شدت کاهش یابد.

تعمیر و نگهداری موتورخانه شوفاژ

با افزایش بلندمرتبه ‌سازی و احداث برج‌های مسکونی، تامین سرمایش و گرمایش آن‌ها مشکلات بزرگی پیش روی ساختمان‌سازها بوجود اورده است. چون سیستم گرمایش و همچنین تامین آب گرم برای مصارف بهداشتی بخشی از نیازهای اصلی ساکنان ساختمانها به شمار می‌آید. هرچند آبگرمکن‌ها و پکیج‌های دیواری جای کمی را اشغال می‌کنند اما وقتی این تجهیزات برای مجتمع‌های مسکونی بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد، در مجموع فضای بسیار زیادی را در هر واحد مسکونی اشغال خواهد کرد به همین خاطر در بسیاری از مجتمع‌های مسکونی و برج‌ها از سیستم گرمایش مرکزی یا موتورخانه شوفاژ برای گرم کردن ساختمان و تامین آب گرم استفاده می گردد.

تعمیر و نگهداری موتورخانه شوفاژ شامل چه مواردی می شود؟

هر موتورخانه گرمایشی یا سرمایشی، بعد از نصب، راه اندازی و استقرار، نیاز به تعمیر و نگهداری خواهد داشت. تعمیر و نگهداری موتورخانه از چک کردن فشار و دمای اجزای موتورخانه گرفته تا تعویض و تعمیر یک بویلر را شامل می گردد. برای موتورخانه‌هایی با ظرفیت بالاتر که معمولا برای مجموعه‌های مختلف مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و صنعتی و ... استفاده می گردد. معمولا برای تعمیر و نگهداری موتورخانه فرد آشنا به امور تاسیساتی همیشه در محل حاضر می گردد تا در صورت وقوع هر نوع مشکل، بتواند آن را مدیریت بنماید. در مورد موتورخانه‌های کوچک منازل، معمولا تعمیر و نگهداری با جزئیات کمتری همراه خواهد بود و معمولا تکنسین تاسیساتی یا تعمیر کار، برای تعمیر یا تعویض یک قطعه در محل حضور خواهد داشت.

به منظور نگهداری موتورخانه و تعمیر موتورخانه شوفاژ

باید کارهای مختلفی انجام بدهیم که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. بررسی کوئل منبع کوئلی
  2. بررسی ضخامت پره های دیگ
  3. بررسی ترموستات و دیگ
  4. بررسی خام سوزی یا ریست مشعل
  5.  بررسی فیلتر پمپ ها و روغن کاری پمپ ها
  6. بررسی مشعل و نشتی گاز یا آب در موتورخانه
  7. بررسی پمپ های رفت و برگشت موتورخانه
  8. بررسی رفت و برگشت منبع انبساط و شناور منبع

از آنجا که تامین گرمای مورد نیاز ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد می توان نتیجه گرفت که تعمیر و نگهداری موتورخانه نیز اهمیت بالایی دارد. موتورخانه ها با توجه به ظرفیت گرمایی بالا، تامین آب گرم مصرفی در حجم زیاد و همچنین ایمنی بالاتر به علت محل قرار گیری در خارج از محیط زندگی در ساختمان مورد توجه قرار می گیرند.

دیگهای موتورخانه شوفاژ

دیگ آب گرم یا بخار، یکی از اجزای اصلی موتور خانه ساختمان می باشد. دیگ های آب گرم در سیستم حرارت مركزی در داخل یك سیكل فعالیت می نماید و با وارد شدن آب در این سیكل، توسط مشعل و گرمای آن، آب گرم می شود و سپس از دیگ خارج می شود و توسط لوله هایی به جاهای مختلفی از ساختمان می رود. این اتاق معمولا به دستگاه های مکانیکی و کنترل کننده های الکتریکی، اختصاص دارد. معمولا محل قرار گیری موتورخانه ها در زیر زمین ساختمان می باشد و در محل ها و ساختمان های بزرگ تر معمولا این فضا در خارج از ساختمان قرار می گیرد و آن هم به دلیل سنگینی تاسیسات و سر و صدای زیادی که تولید می کنند.

چه مواقعی به تعمیرکار موتورخانه در تهران نیاز داریم؟

موتورخانه‌های مختلف با نوع سوخت متفاوت در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های بزرگ وجود دارند که هر کدام به سرویس و نگهداری مخصوص به خود نیاز خواهند داشت. موتورخانه گازی و موتورخانه گازوئیلی در کشور ما از محبوبیت بیشتری برخوردار است و در بسیاری از ساختمان‌ها از این نوع تأسیسات استفاده می شود. به‌طورکلی برای هر خدمتی که برای سرویس و نگهداری موتورخانه شوفاژ نیاز دارید، می‌توانید از سرویس‌کار موتورخانه کمک بگیرید که نمونه‌ای از آن‌ها عبارت‌اند از :

  • اگر تصمیم به راه‌اندازی موتورخانه در فصل سرما را دارید.
  • اگر تصمیم به سرویس و تعمیر موتور خانه مرکزی نیاز است.
  • اگر نشتی یا سوراخ شدگی در لوله‌ها و دیگ منبع مشاهده می نمایید.
  • اگر مشعل موتورخانه روشن نمی‌شود و نیاز به تعمیر مشعل موتور خانه خواهد داشت.
  • اگر به تعمیر و تعویض قطعات موتور خانه نیاز دارید.
  • اگر نیاز به هواگیری موتورخانه شوفاژ دارید.
  • اگر نیاز به سرویس و تعمیر لوله‌ کشی موتور خانه و لوله‌کشی شوفاژ دارید.

اگر خدمات مربوط به تأسیسات ساختمان و موتور خانه به این موارد ختم نشد، در هر زمانی به هر مشکلی که در سیستم موتورخانه برخورد نمودید، می‌توانید با کمک سرویس‌کارهای موتور خانه آن را تعمیر نمایید. ‌

تعمیر و نگهداری موتورخانه

دوره تعمیر و نگهداری موتورخانه

معمولا هر ماه دوبار تعیین می شود چرا که بعضی از تجهیزات و تاسیسات موتورخانه نیاز به بازدید های 15 روزه دارند و بعضی از تاسیسات و تجهیزات دیگر نیاز به بازدید های ماهانه دارند. لذا دوره تعمیر و نگهداری موتورخانه معمولا هر 15 روز یکبار تعیین می شود.

لازم به ذکر است که امکان دارد چند هفته اول که تیم فنی عهده دار تعمیرات لوله کشی و نگهداری موتورخانه و تاسیسات جانبی آن شده اند، نیاز به بازدید هفته ای نمی باشد. اما میانگین دوره تعمیر و نگهداری موتورخانه هر 15 روز یکبار در نظر گرفته شده است.

هزینه نگهداری موتورخانه شوفاژ

هزینه تعمیرات موتورخانه و شوفاژخانه، به مشکل پیش‌آمده برای آن بستگی دارد. برخی موارد موثر در هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه عبارتند از :

  1. بزرگی و حجم موتورخانه
  2. تعداد واحد های ساختمان
  3. تعداد تاسیسات و تجهیزات نصب شده در موتورخانه
  4. عمر نصب تجهیزات موتورخانه که وجه مهم موتورخانه می باشد.

هر چه عمر آن بیشتر باشد به تناوب آن هزینه تعمیر و نگهداری هم بالاتر خواهد رفت. زیرا به بازدید دوره ای بیشتر از معمول نیاز خواهد داشت و همچنین قیمت سرویس کامل موتورخانه با قیمت هواگیری موتور خانه متفاوت می باشد و یا قیمت تعمیر مشعل موتورخانه با قیمت تعمیر سرویس موتورخانه تفاوت خواهد داشت.

لینک های مرتبط :